Hem arrow Övriga rollspel arrow Eon arrow Klurisar i Eon
Senast uppskickade filer
2010-02-06
Downloads
FileT10_2.5.rtf
2009-01-06
Downloads
FileT10_2.4.rtf
2008-09-08
Downloads
FileT10_2.3.rtf
Sök filer
Sök efter: 
Sök namn: 
Sök beskrivningar: 


Klurisar i Eon PDF Skriv ut E-post
Användarna tycker:: / 35
DåligtBra 
Skrivet av Krister Sundelin   
2005-05-17
Artikelindex
Klurisar
Utmattning
Det okända vapnet
Lans, lans och lans
Pain don\'t hurt
It\'s only a flesh wound
Vapens stora bräcklighet
Bakvänd fäktning
Enhandat tvåhandat
Alkemi enligt salamitaktiken
Den tomma effekten
Dubbel effekt
Mitt slott är min borg
Rekursiv ålder

Det okända vapnet

(Förklaring)
I och med att man inte har anfallit när rundan börjar så vet man heller inte vem som anfaller med vad. Det gör att det blir svårt att veta vilket snabbhetsindex (SI) som ska användas. Jag gör det enkelt för mig: jag använder det SI som är högst av de vapen som kämpen har tillgängliga när det är dags för VINIT-slaget. Eftersom anfallare/försvarare-förhållandet är lika mycket psykologiskt som taktiskt så finner jag inte några problem med att personen med stridssvärdet sparkar två gånger och därför "egentligen" inte borde vara berättigad till stridssvärdets SI. För att ta eller behålla initiativet så är ett stridssvärd guld värt, helt enkelt, om man så bara håller den lede fi på lagom lång håll och tvingar honom att ta hänsyn till en meter slipat stål och faktiskt inte hugger med det.

Däremot, om stridssvärdet sitter i skidan när det är dags att slå VINIT så får han köra med nåt annat. Nästa runda, om han har passat på att dra svärdet, så kan han få använda stridssvärdets SI, men inte förr.



< Föregående

Se även
aki03.jpg
Omröstning
Skulle du kunna tänka dig att betala för konventsäventyrsserien om Yukikaze i tryckt form?
  
Prenumerationer

Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License.