Hem arrow Övriga rollspel arrow KYSS arrow Playelf arrow Gladvåld i Playelf
Senast uppskickade filer
2010-02-06
Downloads
FileT10_2.5.rtf
2009-01-06
Downloads
FileT10_2.4.rtf
2008-09-08
Downloads
FileT10_2.3.rtf
Sök filer
Sök efter: 
Sök namn: 
Sök beskrivningar: 


Gladvåld i Playelf PDF Skriv ut E-post
Användarna tycker:: / 1
DåligtBra 
Skrivet av Krister Sundelin   
2005-04-16
Artikelindex
Gladvåld i Playelf
Att göra något våldsamt
Anfall och försvar
Stryk och ont
Alkohål och minneshål
Vapen och rustningar

Gladvåld

Det har nämnts någonstans i början om två runtomkring-nuffror som kallas Stryk och Ont. Det har alltså blivit dags att förklara såväl Stryk som Ont, eller med andra ord, hur man simulerar gladvåld i Playelf.

Uppmärksamma spelare har förmodligen hittat tre egenskaper som är intressanta, nämligen Våld, Döda och Försvara Sig. Dessa egenskaper är nyckelegenskaper när det gäller våldsamheter i Playelf.

Image
© Håkan Ackegård

Rundan

För att få ordning på vad som händer delar vi nu in spelet i rundor. En runda definieras som den tidsperiod som är precis så lång att alla inblandade hinner göra sitt. Inga löjliga "fem sekunder" eller "tio sekunder" här inte ­ en runda är helt enkelt lagom länge.



< Föregående   Nästa >

Se även
shayuna.jpg
Omröstning
Skulle du kunna tänka dig att betala för konventsäventyrsserien om Yukikaze i tryckt form?
  
Prenumerationer

Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License.